Jak przygotować dobry opis nieruchomości na wynajem i nie tylko?

Opublikowany przez: Mateusz Kozłowicz
20 marca 2014
494 Views
opis nieruchomości

Dobrze przygotowany opis nieruchomości i kilka ładnych zdjęć pokazujących atuty mieszkania, to podstawa do zainteresowania potencjalnych klientów i szybkiego wynajmu lokalu.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Wam przygotować chwytliwy i zwięzły opis nieruchomości nie tylko na wynajem.

1. Zwróć uwagę na tytuł ogłoszenia

Tytuł to pierwszy element, z którym styka się potencjalny odbiorca przeglądając ogłoszenia w internecie. Pamiętaj zatem, że musi on być chwytliwy i jednocześnie na tyle informatywny, aby zachecił internautę do kliknięcia o ogłoszenie. Unikaj przede wszystkim używania dużej liczby przymiotników. “Przytulne, odnowione, ciche i ładne mieszkanie” – takie ogłoszenie może niewiele osób zainteresować, ponieważ każdy właściciel mieszkania myśli o swoim lokalu w taki właśnie sposób.

Przygotowując ogłoszenie postaraj się, aby niosło ono ze sobą jak najwięcej przydatnych informacji podanych w przystępny sposób. “Dwa pokoje do wynajęcia w Poznaniu, 15 minut do centrum, 1600 zł/mc + rachunki” – takie ogłoszenie mówi już dużo więcej o lokalu. Znajdują się w nim trzy ważne informacje. Pierwsza dotyczy jego powierzchni, druga odległości od centrum, a więc lokalizacji i trzecia – ceny wynajmu.

2. Korzystaj z pogrubień i kursywy

Pogrubieie i kursywa to dwa sposoby wyróżnienia tekstu służące do czegoś innego. Przygotowując ogłoszenie możesz korzystać z obu, by zwrocić uwagę czytelnika na szczególne zalety wynajmowanego lokalu. “Kawalerka w centrum Gdańska za 1500 zł/mc z rachunkami”. W tym przykładzie stosując pogrubienie zwracasz szczególnę uwagę na cenę kawalerki, a także na to, że w koszt wynajmu są już wliczone rachunki. Dla potencjalnego najemcy jest to ważna informacja, która już na początku powinna mu się rzucić w oczy.

Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z pogbubieniami i kursywą. Jeżeli zaznaczysz za dużo tekstu, to wówczas efekt będzie odwrotny i odbiorca zwróci uwagę na to, co nie jest pogrubione. Podobnie wygląda sprawa używania pogrubienia i kursywy na tym samym fragmencie tekstu. Staraj się tego nie robić i zdecyduj się na jeden sposób wyróżnienia.

Oprócz pogrubienia i kursywy możesz korzystać również z podkreślenia. Zasady jego używania są takie, jak opisane powyżej. Tu również pamiętaj o tym, aby nie wykorzystywać tych trzech wyróżnień jednocześnie.

3. Schemat ogłoszenia i opis nieruchomości

Zbuduj swoje ogłoszenie tak, aby poszczególne jego elementy wynikały z poprzednich. Opis nieruchomości musi być zwięzły i bogaty w informacje. Podobnie jak opis wszystkiego, co dotyczy okolic nieruchomości (ale też nie przesadzaj z liczba informacji), dojazdu do centrum czy znajdujących się w pobliżu punktów usługowych. Nie używaj zbyt wielu przymiotników zachwalajacych nieruchomość i pisz przejrzyście.

4. Wypunktowania i podkreślenia

Jest to drugi – obok wyróżnień tekstu – najlepszy sposób na zwrócenie uwagi czytelnika i ułatwienie mu znajdowania w tekście informacji. Pamiętaj, że internauta zanim przeczyta tekst skanuje go wzrokiem, aby upewnić się, że warto poświęcic mu uwagę. Staraj się więc w taki sposób ułożyć i przedstawić informacje, aby były dostępne już po jednym, wstępnym rzucie oka na ogłoszenie.

Korzystaj ze środtytułów w przypadku dłuższych ogłoszeń i z wypunktowań w przypadku krótszych ogłoszeń. Czytelnik znacznie łatwiej znajdzie potrzebne mu informacje na temt mieszkania, jeżeli będą one uporządkowane.

5. Wybór odpowiedniego języka

Wynajmując mieszkanie studentom można używać języka mniej poważnego, który będzie zdradzał, że wiesz co jest dla nich najważniejsze. Z kolei szukając najemców na drogi apartament, powinieneś się już liczyć z tym, że język nie może być młodzieżowy, lecz trochę poważniejszy, przystający do powagi sytuacji i dobrany odpowiednio do klienta (i oczywiście ceny lokalu).

6. Estetyka i poprawność językowa

Bardzo ważna jest również estetyka przygotowywanego ogłoszenia i poprawność językowa. Na estetykę składa się także uzywanie polskich znakow – nie wolno o tym zapomniec, poniewaz w ten sposob przedstawiasz sie czytelnikowi i wyrazasz szacunek, a ponadto, tekst z polskimi znakami czyta sie po prostu duzo latwiej…

Oczywiście błędy językowe nie wchodzą w grę, podobnie jak brak przecinków i Dużych liter, od których zaczyna się zdania i którymi zapisuje się nazwy własne (np. ul. Kościuszki, a nie kościuszki, lub kosciuszki). Są to integralne elementy języka, o których nie można zapominać. Stosując się do tych reguł wystawiamy sobie wizytówkę.

Jakimi zasadami kierujecie się przygotowując opisy nieruchomości?

Mateusz Kozłowicz

Rynkiem nieruchomości zajmuję się od 2010 roku. W tym samym czasie zacząłem też pracę w mediach internetowych, z którymi jestem stale związany. Interesuję się prawem nieruchomości, wpływem czynników makroekonomicznych na rynek nieruchomości i marketingiem internetowym.

Powiązane artykuły

25.04.2017

Opłata planistyczna – co to takiego ?

Zdarza się, iż właściciel / użytkownik wieczysty nieruchomości  zbywa nieruchomość i zostaje zobligowany do zapłaty na rzecz gminy jednorazowej opłaty...
CZYTAJ WIĘCEJ
14.02.2017

Sprzedaż odziedziczonego domu

Sprzedaż odziedziczonej nieruchomości Zdarza się, iż niespodziewanie – wyniku spadkobrania stajemy się właścicielem/współwłaścicielem nieruchomości, k...
CZYTAJ WIĘCEJ
28.01.2017

Brak dostępu do drogi publicznej

Służebność drogi koniecznej Zgodnie z art. 145 kodeksu cywilnego jeżeli nieruchomość nie ma odpowiedniego dostępu do drogi publicznej lub do należącyc...
CZYTAJ WIĘCEJ