Ofertowa cena nieruchomości. Oto sekret, który zmieni wszystko.

Opublikowany przez: Beata Fajkus
15 kwietnia 2013
Możliwość komentowania Ofertowa cena nieruchomości. Oto sekret, który zmieni wszystko. została wyłączona
680 Views
cena nieruchomości

Ustalenie odpowiedniej ofertowej ceny nieruchomości jest najważniejszym elementem promocji!

Z powodu obecnej sytuacji na rynku nieruchomości, najważniejszym czynnikiem w przygotowaniu nieruchomości na sprzedaż jest realna i konkurencyjna strategia cenowa. Podczas gdy oczywistym jest fakt, że każdy właściciel chce uzyskać za sprzedaż nieruchomości tak dużo, jak tylko się da, to istotne jest, aby pamiętać, że nieruchomość jest tylko tyle warta, ile potencjalny nabywca jest gotów za nią zapłacić. Bardzo często, sprzedający ustalają cenę ofertową w oparciu o to, ile nieruchomość była warta w czasach hossy lub ile chcieliby za nią otrzymać, zapominając uwzględnić to, ile potencjalny nabywca będzie skłonny za nią zapłacić. W efekcie ustalenia zbyt wysokiej ceny ofertowej, nieruchomość nie zostanie sprzedana lub, jak na ironię, jej cena transakcyjna będzie o wiele niższa od wartości rynkowej!

Z poniższymi wskazówkami powinien zapoznać się każdy, kto w najbliższym czasie planuje sprzedaż nieruchomości.

Promocja nieruchomości w konkurencyjnej cenie skutkuje WYŻSZĄ ceną sprzedaży uzyskaną w KRÓTSZYM czasie!

Dla sprzedających, promocja nieruchomości z zawyżoną ceną wywoławczą, może być bardzo kusząca. Właściciele oraz agenci nieruchomości często zapominają, że promocja nieruchomości w danej cenie rzadko gwarantuje otrzymanie tej kwoty od kupujących, bez względu na to, jak długo nieruchomość jest promowana na rynku i jak długo będą czekać na zainteresowanie ze strony potencjalnych nabywców. W dzisiejszej sytuacji na rynku nieruchomości, kupujący mają ogrom możliwości, dlatego nawet nie zechcą obejrzeć nieruchomości promowanej powyżej ceny rynkowej.

Jak widać na wykresie, zawyżenie ceny nieruchomości o 10% w stosunku do realnej wartości rynkowej oznacza zainteresowanie tylko 2% potencjalnych kupujących. Nawet promocja nieruchomości w cenie zaledwie o 5% wyższej od wartości rynkowej sprawia, że 71% potencjalnych nabywców zrezygnuje z rozważenia zakupu i nie będzie chciała nawet obejrzeć nieruchomości.

cena nieruchomości

Wybierz agenta nieruchomości z doświadczeniem w skutecznej sprzedaży nieruchomości w Twojej okolicy.

Jeśli chcesz współpracować z dobrym agentem nieruchomości, polecamy znaleźć kogoś doświadczonego w sprzedaży, szczególnie w Twojej okolicy. Agent ten będzie najlepiej zorientowany, ile Twój dom jest wart w bieżącej sytuacji rynkowej. Porozmawiaj z dwoma lub trzema agentami  z rynku i zdecyduj, który najlepiej będzie reprezentował Twoje interesy. Wybór agenta, który podziela Twoją chęć szybkiej i efektywnej sprzedaży, daje największe szanse na sprzedaż nieruchomości w dobrej cenie i w rozsądnym czasie. Radzimy oprzeć się pokusie współpracy z agentem, który sugeruje, że zapewni Ci uzyskanie zawyżonej ceny nieruchomości. Najczęściej agent ten promuje nieruchomości w oparciu o umowy otwarte, nie ma gwarancji wynagrodzenia, przez co zależy mu na pozyskaniu jak największej ilości ofert – nie przywiązuje wagi do zawyżonej ceny i konieczności szybkiej sprzedaży nieruchomości. Agenci nieruchomości, odnoszący największe sukcesy w branży, pracują w oparciu o umowy na wyłączność, doskonale rozumieją wagę i znaczenie promocji nieruchomości w konkurencyjnej cenie. Dopiero aktywna promocja nieruchomości w odpowiedniej cenie, opierająca się na kontaktach bezpośrednich, przynosi rezultaty w postaci sprzedaży nieruchomości w cenie satysfakcjonującej właściciela.

Działaj szybko! Im dłużej nieruchomość jest promowana na rynku, tym mniejsza będzie cena sprzedaży.

Twoja nieruchomość przyciągnie największą uwagę klientów w ciągu pierwszego miesiąca promocji na rynku. Statystyki pokazują, że w pierwszym miesiącu jest największe prawdopodobieństwo sprzedaży nieruchomości za najwyższą cenę. Jak widać na poniższym wykresie, realna cena sprzedaży stopniowo zaczyna spadać wraz z upływem czasu. Wynika to z tego, że kupujący z czasem nabierają podejrzeń i zastanawiają się, czemu nieruchomość od razu się nie sprzedała, często wnioskując, że jest albo za droga albo jest z nią jakiś problem techniczny lub prawny. Jeśli agent nieruchomości sugeruje obniżkę ceny, sprzedający musi działać szybko, aby rynek od razu na nią zareagował. W miarę upływu czasu, sprzedający będzie zmuszony do ciągłego obniżania ceny, aby przyciągnąć uwagę kupujących. Zatem jeśli od razu nie zacznie promować nieruchomości w konkurencyjnej cenie ofertowej, w końcu, przytłoczony brakiem zainteresowania, zdecyduje się na promocję nieruchomości poniżej jej wartości rynkowej.

Przeszacowane nieruchomości tracą szansę na szybką sprzedaż już na początku promocji. Pierwsza opinia kupujących dotycząca nieruchomości jest zazwyczaj krytyczna i bezpośrednio związana z tym, jak cena ma się do cen innych nieruchomości na sprzedaż. Jeśli kupujący nie dostrzegą, że nieruchomość jest w dobrej cenie w porównaniu do podobnych, dostępnych na rynku ofert, to wpłynie to negatywnie na wrażenie z prezentacji i nieruchomość będzie miała nikłe szanse na sprzedaż.

wpływ czasu ekspozycji na cenę sprzedaży

Sprzedając nieruchomość nie odzyskasz kosztów remontu

Trzeba pogodzić się z faktem, że podczas sprzedaży nieruchomości, nie odzyska się w pełni pieniędzy zainwestowanych w jej unowocześnienie i remont. Jednak właściciele rzadko to rozumieją i zawyżają cenę nieruchomości o pełne koszty przeprowadzonego remontu. Najnowsze dane pokazują, że pieniądze zainwestowane w remont domu tracą na wartości z powodu zastoju na rynku.

Badania dowodzą, że właściciele nieruchomości podczas sprzedaży tracą na „ulepszeniu domu” średnio 40% wartości remontu. Na przykład, jeśli średnio sprzedający wydał 10.000 złotych na remont przed wystawieniem nieruchomości na sprzedaż, otrzymał jedynie 6.000 złotych więcej, gdy dom został sprzedany! To daje stratę 4.000 złotych! Zapytaj swojego agenta o radę, jakie prace powinny być zakończone przed wystawieniem domu na sprzedaż, aby nieruchomość była najbardziej atrakcyjna.

Jeśli dom potrzebuje niewielkich napraw, zakończ te prace przed podjęciem promocji na rynku. Drobne prace, takie jak malowanie i utrzymanie domu w czystości, zazwyczaj skracają czas sprzedaży i pomagają zapewnić wyższą cenę sprzedaży.

Nie zniechęcaj się! Kupujący szukają nieruchomości w realnej cenie.

Podczas promocji nieruchomości na rynku, weź pod uwagę wszystkie konkretne  oferty, które mogą Ci złożyć kupujący. Nawet jeśli oferta wydaje Ci się za niska, należy pamiętać, że wszystkie propozycje mogą być przedmiotem negocjacji. Bardzo kuszące jest, aby trzymać się możliwie najwyższej ceny, jednak w czasie spowolnienia rynku każda oferta, która jest blisko ceny docelowej, jaką chcesz uzyskać, jest warta rozważenia.

Nie można po prostu „przeczekać”. Ceny prawdopodobnie nie wrócą z powrotem do poziomu z 2007 r. przez kilkanaście lat … jeśli kiedykolwiek!

Komentarze

Beata Fajkus

Powiązane artykuły

25.04.2017

Opłata planistyczna – co to takiego ?

Zdarza się, iż właściciel / użytkownik wieczysty nieruchomości  zbywa nieruchomość i zostaje zobligowany do zapłaty na rzecz gminy jednorazowej opłaty...
CZYTAJ WIĘCEJ
14.02.2017

Sprzedaż odziedziczonego domu

Sprzedaż odziedziczonej nieruchomości Zdarza się, iż niespodziewanie – wyniku spadkobrania stajemy się właścicielem/współwłaścicielem nieruchomości, k...
CZYTAJ WIĘCEJ
28.01.2017

Brak dostępu do drogi publicznej

Służebność drogi koniecznej Zgodnie z art. 145 kodeksu cywilnego jeżeli nieruchomość nie ma odpowiedniego dostępu do drogi publicznej lub do należącyc...
CZYTAJ WIĘCEJ