Na co komu home staging? To naprawdę pomaga

Opublikowany przez: Beata Fajkus
29 lipca 2013
Możliwość komentowania Na co komu home staging? To naprawdę pomaga została wyłączona
331 Views
system condo

Jesteśmy wzrokowcami. Wystarczy nam kilka sekund, żeby wyrobić sobie opinię na temat produktu, który chcemy zakupić. Podobnie jest w przypadku sprzedaży nieruchomości. Zasada jest prosta – zrób tak, aby potencjalny kupiec był oczarowany miejscem. Zdaniem znawców tematu home staging – a więc przygotowanie nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu – pomaga w sprzedaży.

Masz duże szanse sprzedać szybciej nieruchomość, pod warunkiem, że będzie się dobrze prezentowała. Najczęściej jest tak, że sprzedający nie przykładają do tego uwagi. Chcą sprzedać szybko, gdyż skupiają się na nowym miejscu zamieszkania. Nie chce im się tracić czasu na upiększenie swojego dawnego lokum, i przez to też często mieszkania sprzedawane są bez umeblowania lub z „wadami technicznymi”. Istnieje przynajmniej kilka powodów, dla których warto zatrudnić profesjonalnego home stagera.

1. Emocje idą w parze z logiką? Nie!

Można byłoby przypuszczać, że podczas kupna mieszkania potencjalni kupcy kierują się zazwyczaj logiką związaną z „listą” wymagań dotyczących lokalizacji, metrażu, etc. Jednak masz to jak w banku, że gdy zobaczy dom, który zrobi na nim piorunujące wrażenie jego „lista życzeń” odejdzie w zapomnienie.

2. Pierwsze wrażenie

Pierwsze wrażenie zdarza się tylko raz. Nigdy nie dostaniesz od losu drugiej szansy. Postaraj się, aby to wrażenie było jak najlepsze. Stwórz miejsce, które już od wejścia zachęci nabywców, aby weszli do środka.

3. Mało kto widzi potencjał nieruchomości

Badania mówią, że jest to około 10% kupujących. Jedynie tyle osób jest w stanie wyobrazić sobie rzeczywisty potencjał nieruchomości. Dlatego zostawiając zagracone pomieszczenia, albo źle rozplanowując umeblowanie, narażasz się na mniejsze zainteresowanie kupujących.

4. Inwestując w home stagera wydasz mniej…

… na pewno mniej zapłacisz za usługi home stagera, niż decydując się na obniżenie ceny nieruchomości, z powodu nikłego zainteresowania kupujących.

5. Kupujący patrzą, ile muszą zainwestować w remont

Dom, który wymaga mniej pracy, jest bardziej atrakcyjny dla potencjalnego kupca. Zazwyczaj koszt napraw, które kupujący przemnożą sobie w czasie wizytacji, odejmują od ceny nieruchomości.

Co sądzicie o powyższych pomysłach? Czy korzystaliście już z usług agencji nieruchomości, która stosuje home staging?

Komentarze

Beata Fajkus

Powiązane artykuły

25.04.2017

Opłata planistyczna – co to takiego ?

Zdarza się, iż właściciel / użytkownik wieczysty nieruchomości  zbywa nieruchomość i zostaje zobligowany do zapłaty na rzecz gminy jednorazowej opłaty...
CZYTAJ WIĘCEJ
14.02.2017

Sprzedaż odziedziczonego domu

Sprzedaż odziedziczonej nieruchomości Zdarza się, iż niespodziewanie – wyniku spadkobrania stajemy się właścicielem/współwłaścicielem nieruchomości, k...
CZYTAJ WIĘCEJ
28.01.2017

Brak dostępu do drogi publicznej

Służebność drogi koniecznej Zgodnie z art. 145 kodeksu cywilnego jeżeli nieruchomość nie ma odpowiedniego dostępu do drogi publicznej lub do należącyc...
CZYTAJ WIĘCEJ