5 powodów, dla których warto promować nieruchomości z wyposażeniem

Opublikowany przez: Beata Fajkus
12 czerwca 2013
496 Views
nieruchomości

Jeśli chcesz sprzedać swój dom szybko i za najwyższą możliwą cenę, promocja nieruchomości z pustymi pomieszczeniami nie jest trafioną decyzją.

Oto 5 powodów, dla których powinieneś zawsze prezentować nieruchomość z meblami i pełnym wyposażeniem:

1. Klienci nie kupują nieruchomości, kupują komfort życia

Twoja nieruchomość nie jest towarem na półce. Ty sprzedajesz DOM – miejsce, w którym rodzina będzie mieszkać, wychowywać dzieci, będzie to jej azyl przed światem zewnętrznym. Nawet jeśli sprzedajesz niewielkie mieszkanie, kupujący oglądając je skonfrontuje swoje nadzieje i marzenia z odczuciem, jak będzie się mu mieszkać w tej przestrzeni.

Prezentacja pustych pokoi albo pustego domu jest zwykle dość przygnębiająca. Nieruchomość wygląda samotnie i nie krzyczy „To jest twój dom, pokochasz mieszkanie tutaj.” Zatem dlaczego klienci mieli by być zmotywowani, aby złożyć ofertę kupna?

2. Trudno sobie wyobrazić, jak duże jest puste pomieszczenie – brakuje punktu odniesienia.

Kupujący nie widzi różnicy między pokojem 3m x 4m a pokojem 4m x 5m, jeśli jest on pusty. Pokój wygląda mniej więcej tak samo, chociaż w rzeczywistość pokój 5×4 ma o 66% większa powierzchnię od tego 3×4.

Jeśli prezentujesz pustą przestrzeń, potencjalny nabywca nie ma pojęcia, co z nią zrobić i jak ją zagospodarować. Może np. pomyśleć że miejsca wystarczy tylko na postawienie kanapy, 2 krzeseł i stolika do kawy, a w rzeczywistości w pokoju jest miejsce na znacznie więcej mebli.

3. Gdy pomieszczenie jest puste, potencjalni nabywcy skupiają się na wadach nieruchomości, zamiast zakochać się w dużej przestrzeni.

Zamiast skupić się na wielkości i rozkładzie pomieszczeń, mogą ugrzęznąć w kwestiach takich jak:

  • Czy ściany są gładkie?
  • Czy zgrubienia na podłodze będą widoczne na dywanie?
  • Czy okna nie są za małe?
  • Dlaczego wykończenia nie pasuje idealnie?
  • Czemu włącznik światła jest na środku ściany?

4. Gdy dom lub nawet kilka pokoi stoją puste, potencjalni nabywcy zastanawiają się dlaczego.

Zamiast skupić się na tym, czy jest to dom dla nich, kupujący mogą mieć głowę pełną myśli:

  • Czy właściciele się rozwodzą?
  • Czy może wyjechali z miasta?
  • Czy może sprzedają dom, bo mają problemy finansowe?

Ten tok myślenia zaprowadzi ich tam, gdzie ty, jako sprzedający, nie chciałbyś być, aby się znaleźli.

5. Kupujący pomyśli: „Może zaproponuję niższą kwotę, bo sprzedający pewnie jest zdesperowany”

Oczywiście nie są to sprzyjające okoliczności, aby uzyskać najwyższą cenę nieruchomości. Dlaczego masz tracić pieniądze z transakcji, gdy stosunkowo minimalna inwestycja w home staging może mieć duże znaczenie? Naprawdę łatwo można rozwiązać ten problem bez ogromnego wysiłku i kosztów.

Czy miałeś podobne odczucia, podczas oglądania pustej nieruchomości? Pomóż innym dzieląc się swoimi doświadczeniami poniżej:

Komentarze

Beata Fajkus

Powiązane artykuły

25.04.2017

Opłata planistyczna – co to takiego ?

Zdarza się, iż właściciel / użytkownik wieczysty nieruchomości  zbywa nieruchomość i zostaje zobligowany do zapłaty na rzecz gminy jednorazowej opłaty...
CZYTAJ WIĘCEJ
14.02.2017

Sprzedaż odziedziczonego domu

Sprzedaż odziedziczonej nieruchomości Zdarza się, iż niespodziewanie – wyniku spadkobrania stajemy się właścicielem/współwłaścicielem nieruchomości, k...
CZYTAJ WIĘCEJ
28.01.2017

Brak dostępu do drogi publicznej

Służebność drogi koniecznej Zgodnie z art. 145 kodeksu cywilnego jeżeli nieruchomość nie ma odpowiedniego dostępu do drogi publicznej lub do należącyc...
CZYTAJ WIĘCEJ